Gå videre til hovedindholdet

DigiTek: DigiTek og læring

DigiTek: DigiTek og læring: Oplæg til 2. uv.dag med holdet - foråret 2019 Har du lyst til, at hente inspiration i tidligere undervisning om samme tema, vælg da fx ...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Noter og tanker til anden vejledning

Her er mine foreløbige tanker - det, som jeg mener er relevant for at forstå min problemstilling. Du kan evt. også bare læse det, jeg har markeret med rødt , som er mine spørgsmål til vejledningen. Kontekst og læringsteoretisk problemstilling (samme som sidst) Jeg underviser på det studieforberedende år på EUX merkantil for voksne. Som en del af vores skoles digitaliseringsprincip, skal eleverne gennem året have flere digitale dage, dvs. dage hvor de sidder hjemme og arbejder med digitale forløb, der enten er en del af et større forløb (altså som et blended forløb) eller forløb, der står alene. I forbindelse med disse digitaliserede forløb oplever jeg stor forskel på, hvordan eleverne modtager dem. Nogle elever oplever forløbet som lærerigt og tilpas udfordrende, mens andre elever er frustrerede over, at det er for svært og krævende for dem. Elevernes forudsætninger for at lære er altså forskellige og jeg ønsker derfor at undersøge, hvordan jeg kan tage højde for dette ved at udnyt...

Kahoot som evalueringsværktøj

Jeg har lavet en Kahoot om oplysningstiden, som skal fungere som evalueringsværktøj. Oprindeligt var quizzen formet som et Jeopardyspil, hvor eleverne opdeltes i to store hold. Fordelen ved Kahoot er, at man bibevarer det sociale aspekt ved quizzen, samtidig med at alle elever aktiveres, ikke kun dem der "tør" sige noget på klassen. Jeg har fundet ud af at nogle af spørgsmålene er for tvetydige - og dermed lægger spørgsmålene op til flere svarmuligheder, hvilket kan virke forvirrende. Disse skal jeg altså rette til.

Interview om læringsstile

I modul 4 har vi undersøgt, hvilken læringsstil vi hver især har. Man kan hhv. være: Aktivisten Reflektoren Pragmatikeren Teoretikeren Jeg var 100 % teoretiker og delvist pragmatiker og reflektor. Interview i grupper  Vi har i grupper diskuteret og interviewet hinanden angående forskellige læringsstile og tilhørende passende/givende digitale medier. Denne diskussion har vi samlet på denne Padlet